Slik lyktes fastlegekontoret digitalt

Studentsamskipnaden (SiO) Helse var tidlig ute med å tilby digitale helsetjenester til pasientene. Da samfunnet stengte ned som følge av koronapandemien kunne SiO Helse fortsatt tilby helsetjenester uten problemer, og være der for studentene da de trengte det som mest.

Publisert

SiO Helse er Norges største fastlegekontor med 15 fastleger og ca. 16000 pasienter. Sommeren 2017 merket SiO Helse et skiftende behov blant pasientene. De ønsket et bedre tilbud og en mer effektiv tilgang til fastlegene og helsetjenestene.

Allerede høsten 2019 hadde SiO Helse etablert en digital plattform for pasientene sine. I Appen kan pasientene blant annet bestille time, enten videokonsultasjon eller fysisk oppmøte, chatte med fastlegen eller «drop-in» på venterom. Pasientene har vært svært fornøyde med overgangen og frem til og med november 2020 var det registrert 15.000 videokonsultasjoner.

Trond Morten Trondsen, Direktør SiO HelseHer kan du lese mer om SiO Helses digitale tjenester

Det at vi hadde teknologien på plass lenge før koronapandemien, det var helt essensielt for oss. Og ikke minst pasientene. Vi kunne til og med øke kapasiteten og tilbudet vårt da vi så at stadig flere pasienter søkte hjelp. Vi er glade for at vi kunne være der for pasientene da Norge stengte ned.

Powered by Labrador CMS